Vår process för att utveckla en teknisk lösning till ert problem eller behov.
- Klarlägg flaskhals och/eller behov.
Exempel flaskhals: En kundbokning tar för lång tid och är beroende av en person.
Exempel behov: Vi vill få en smidigare process och automatisera. - Ta fram de viktigaste scenarierna.
Exempel: Den mest komplexa bokningen gäller fönsterputsning (processbeskrivning). - Sätt mål för projektet
Exempel: Bokning av fönsterputsning ska ta max 5 minuter (idag 25 min) och 50% av bokningarna ska kunna göras av kunden själv (idag 0%). - Utformande av kravspec
Exempel: Beskrivning av den tekniska lösningen som består av ett anpassat formulär per tjänst som kundtjänst fyller i och som automatiskt kommunicerar med TimeWave och skapar kund, arbetsorder med mera. - Utvecklingsprojekt
Vårt utvecklingsteam utgår från kravspecen och visar preliminära versioner för att få feedback innan den slutgiltiga versionen tas fram. - Lansering
Vi lanserar den nya funktionaliteten enligt en överenskommen tidplan. - Uppföljning
En uppföljning görs alltid för att se hur väl den tekniska lösningen fungerar jämfört med uppsatta mål.