Vi arbetar både med små och stora företag. Antingen med hela affärsprocessen eller delar av den. Ofta är det ett helt nytt projekt eller nystartade företag. Vi har en strukturerad metodik där vi går igenom flödet steg för steg. Tillsammans arbetar vi fram en optimal process för kunden och ger sedan förslag på smarta it-lösningar som ofta innebär bättre utnyttjande av befintliga system. Här är ett urval av våra kunduppdrag:
”Spot on in the analysis and a good sparring partner to find a solution. Excellent organizational skills and fast replies.”
David Bray, Vice VD AJ Produkter
”About Time förstod snabbt vår verksamhet och utvecklade en lösning som passade våra behov. De är engagerade och lyhörda. Vi rekommenderar dem varmt.”
Maria Chagot, Asteri Facility Solutions
”Göran förstod snabbt min affärsidé och satte direkt fingret på mina utmaningar. Jag fick hjälp med att sortera i prioriteringar och vägval med konkreta tips för att ta mitt projekt till nästa nivå. Jag kan varmt rekommendera!”
Sara Johansson, Byggnadsvårdaren (via Starta eget Stockholm stad)
”Det är smidigt och enkelt för både kunderna och för oss som leverantör.
Vi är väldigt nöjda!”
Ola Hanson, Svenska hem och städ
”Vi är super nöjda! Har minskat min stress med typ 60% då folk ringer 24/7
och nu slussar jag dom bara till hemsidan, jätte skönt!”
Mikaela Wigert, Stodona AB
”Det är alltid roligt när man känner att rätt man är på rätt plats.
Göran är genuint intresserad och vrider perspektiven och ser vilket nästa steg i processen är. Där är han fenomenal. Lägg till det att det är en trevlig och inbjudande samtalspartner. Kan absolut rekommendera.”
Billy Woll (via Starta eget Stockholm stad)
Kundportal
Vi har utvecklat en skräddarsydd kundportal till ett facility management bolag. Kundportalen binder ihop olika affärsprocesser och ger deras kunder (fastighetsbolag och hyresgäster) en möjlighet att rapportera och följa upp ärenden och beställningar. Kundportalen integreras med befintliga system som tex Business Central och Torkvision.
Innovativt affärssystem
Vi har hjälpt ett företag söder om Stockholm som idag erbjuder hemservice och företagstjänster att bredda sitt erbjudande med en helt ny tjänst. Vår uppgift är att skapa ett intuitivt bokningsflöde för kunden och en smart lösning för hantering av uppdragen där ruttoptimering är ett viktigt inslag. En integration med Fortnox kan också vara aktuellt.
AJ Produkter
AJ Produkter är ett produktbolag som nu satsar på att bredda sitt erbjudande med tjänster som en del av sin satsning på hållbarhet. Vi hjälper dem med affärsutveckling och teknisk lösning för att skapa en smidig lösning för kunden och ett automatiserat flöde för AJ Produkter.
Bokningsassistent
Bokningsassistenten använder bokningsmotorn som utvecklats i Bokahem och gör att tjänsteföretagens kunder kan boka själva och även företagets säljavdelning och kundtjänst får hjälp att hitta optimala luckor. Det gör att bokningsflödet automatiseras och schemaläggningen optimeras. Vi gör kundspecifika lösningar och anpassar lösningen till kundens schemasystem och övriga behov.
Bokahem.se
Bokahem.se drivs som en egen verksamhet och fungerar som en fristående widget som kan integreras på vilken sajt som helst. Tjänsten är integrerad till karttjänster, restider, mejlsystem och bakomliggande schemasystem och använder avancerade algoritmer och AI. Den har också ett eget API så gränssnittet kan anpassas till den aktuella sajten.
Smarta Presentkort
Presentkort med rutavdrag. SmartaPresentkort.se drivs som en egen verksamhet. Vi har själva utvecklat hela IT-lösningen från en initial affärsidé till en tekniskt avancerad plugin-lösning som är mycket smidig för företaget att implementera på sin hemsida. Det är en unik lösning som uppfyller kraven på rut- och rotavdrag och godkänd av Skatteverket, samtidigt som den hanterar all administration och statistik.
Mobil applikation
Vi har hjälpt ett nystartat företag norr om Stockholm med affärsutveckling och kravspecifikationen för deras mobila applikation som bland annat innehåller en avancerad kartlösning.
TimeWave
TimeWave är ett affärssystem som är optimerat för tjänsteföretag som har uppdrag ute på fält. Vi startade företaget år 2009 och har sedan dess utvecklat systemet utifrån kundernas behov. År 2021 omsatte användarna cirka 3 miljarder kronor i systemet. Ny huvudägare sedan 2019 är Tempeludden AB och drivs sedan dess i egen regi.
Affärsutveckling
Vi analyserar era problem och behov och identifierar utvecklingspotential. Vi utför både förstudier och tekniska projekt.
Bokningsflöden
Vi är experter på att bygga automatiserade flöden för att hantera bokningar där hänsyn måste tas till komplex logistik.
Integrationer
Vi ökar värdet genom att integrera ihop flera system så de pratar med varandra, t.e.x. er hemsida/system med Fortnox eller TimeWaves API.